Renungan

Renungan

26 November 2013

#PreviewBuku Majalah i Bil 134 Isu December 2013 Bercinta Selepas Nikah

Assalamualaikum,


Di sini penulis ingin berkongsi preview mengenai Majalah i. Memandangkan isu Disember ini pendekatan penulis adalah mengenai Kahwin Muda dan Persediaan ke Alam Perkahwinan, maka penulis merasakan setiap pembaca perlu membeli majalah ini sebagai pencambah minda dan ilmu mengenai alam rumahtangga.

Menyebut mengenai rumahtangga pasti akan memberikan ekspresi berbeza pada setiap individu. ada yang tersenyum, ada yang tersipu- sipu dan ada yang kurang berminat.

Pendekatan Majalah i kali ini mengundang penulis untuk membelek, seterusnya membeli majalah ini. Bercinta Selepas Nikah, isu yang agak menarik perhatian. manakan tidak, penulis sendiri telah banyak kali 'diusik' mengenai soal nikah. Aduhai, ilmu masih kurang, makin dituntut rasanya makin rasa rendah diri kerana agungnya ilmu- ilmu Allah.
Ramai bersangkaan kalau hendak menikah, perlu hadir rasa cinta dahulu. Janggal pula bernikah dengan orang yang tidak dikenali. Maka menjadi budaya masyarakat kita juga terikut- ikut dengan budaya jahiliah dengan bercinta dengan bukan ajnabi.

Apa yang menarik mengenai Majalah i kali ini ialah pada sudut Mimbar Utama turut memuatkan nukilan Tusn Guru Dato' Nik Abdul Aziz dalam tajuknya berjudul Bercinta Selepas Nikah. TGNA turut berkongsi ilmu dan pendapatnya mengenai Pemilihan Calon Isteri dan Adab Merisik Wanita Yang Ingin Dinikahi.

Saya mengakui Malaysia sangat penuh dengan warna budaya, sehinggakan budaya meminjam peradaban dan tradisi telah menjadi alat penyatuan bangsa. Menerusi majalah ini juga pembaca juga akan didedahkan dengan amalan dalam perkahwinan Melayu yang merupakan bidaah dalam perkara nikah dalam artikel Bid'ah Dalam Perkahwinan.

Banyak lagi isu menarik yang dibincangkan dalam Majalah i kali ini. Penulis yakin pembaca sekalian akan menikmati ilmu yang dikongsikan menerusi majalah ini. Dapatkannya di pasaran.

p/s: bersiap sedia untuk alam perkahwinan. Persiapan ilmu, mental dan fizikal.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana membaca. Teruskan membaca artikel yang lain.